Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024

Το Παυσίλυπο της Μυτιλήνης!!! Γιάννης Διρχαλίδης. Μνήμες, για που το βάλατε;




Ο χρήστης Giannis Dirchalidis αισθάνεται γεμάτος ευγνωμοσύνη στην τοποθεσία Παυσίλυπο Μυτιλήνης.

Αυτά τα υπέροχα δέντρα είχαν κάποτε, όταν οι γονείς μας τα φύτευαν, το ανάστημα ενός παιδιού 11 ετών, σήμερα είναι θεόρατα. Διαγράφουν κι αυτά έναν τεράστιο κύκλο ζωής. Μεγαλώσαμε παρέα τους, μέσα σε όλες τις εποχές, κάτω από τις ίδιες αντιξοότητες, μέσα στις ίδιες χαρές και τις αξέχαστες, απάνεμες, καλοκαιρινές νύχτες! Όλα αυτά συνέβησαν μέσα στο απέραντο πειραματικό εργαστήρι του λιθοξόου, πλινθοποιού, αγγειοπλάστη της ομορφιάς, Δημητρης Διρχαλιδης ! Ακούραστος, φανταχτερός, ενθουσιώδης, μόνιμα διαγερμένος, οραματίστηκε την δική του "φυσική γραμματική" και έχτισε με αστείρευτο μεράκι έναν επίγειο παράδεισο, γεμάτο από αληθινά αντικείμενα με ατομικότητα. Ο κήπος ενσάρκωσε την αληθινή αξία της εργασίας του Τεχνίτη, με την ατομικότητα των αντικειμένων να εδράζεται πάνω στις ατέλειες και την μη κανονικότητα του σχεδίου, σε μία διαρκή εναντίωση με την τυποποίηση και την ομοιομορφία της εποχής μας. Το βαθύτερο πνεύμα του Τεχνίτη παραδίδεται στην προσωρινή απώλεια του ελέγχου πάνω στη δουλειά του, ενώ αυτή η παραίτηση από τον έλεγχο τον οδηγεί εν τέλει σε νέες ανακαλύψεις, σε αίσια ατυχήματα δημιουργίας (εμπνευσμένο από το υπέροχο και βαθυστόχαστο βιβλίο του Richard Sennet, The Craftsman)! Κι έτσι, η μία μορφή να γεννά την άλλη, το ένα δημιούργημα να σφυρηλατεί το επόμενο, και όλα μαζί να συνθέτουν ένα ενιαίο, μοναδικό στη σύλληψή τους, σύνολο, οικοδομημένο πάνω στους φανούς της θυσίας, της ζωής και της υπακοής (εξαιρετική η θεώρηση του John Ruskin που αναπτύσσεται στο βιβλίο του, The Seven Lamps of Architecture - θα αναφερθούμε εδώ στους 4 από τους επτά φανούς). Η θυσία έχει στον πυρήνα της την επιθυμία να κάνουμε κάτι καλά για χάρη αυτού του ίδιου του αντικειμένου. Η ζωή, εδώ, εξισώνεται με αγώνα και ενεργητικότητα, ενώ η υπακοή προτρέπει τον άνθρωπο να υπακούει στην πρακτική του παραδείγματος του Τεχνίτη και όχι στα επιμέρους έργα του. Να πασχίζεις, με άλλα λόγια, να είσαι σαν τον Τεχνίτη Δημήτρη Διρχαλίδη, αλλά να μην επιδιώκεις να αντιγράψεις τα έργα του. Οι φοίνικες του Δημήτρη Διρχαλίδη, ενήλικες πια, αντανακλούν το φως από τον φανό της ισχύος: της μετριασμένης ισχύος, που καθοδηγείται από γνώμονες άλλους, και όχι από την τυφλή βούληση.
Μνήμες, για που το βάλατε;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου